Välkommen till min nya blogg!

Ja då har man gått och blivit med blogg, mina vänner blir med barn....och jag blir med blogg... =))) Inte fy skam det heller.

Ja vad kommer jag och skriva om i denna blogg???? Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte riktigt vad den ska "handla" om....men jag antar att den kommer vara om mig och saker jag gillar.

Vad gillar jag då??? Jag tycker det är jättekul att laga mat och baka, så ett och annat recept kommer nog att hamna här. Jag är så trött på att man alltid lagar samma "säkra" kort när det gäller mat och bak. Så vi har börjat med att testa nya recept och sen har vi en omröstning om det är ett Spara eller Slänga recept. Är ingen direkt omfattande omröstning med tanke på att det bara är jag och min sambo i hushållet... =)) Jag har prenumererat på Allt om Mat sedan 96 och med åren så har även Matmagasinet och andra tidningar blivit favoriter så det finns en hel del recept att gå igenom.. Har kommit på att alla tidningar tar för stor plats, så jag går igenom tidning för tidning och sparar det som verkar gott och slänger resten.
Sen så gillar jag att klippa o klistra, är en riktig pysseltjej som älskar allt som har med pyssel att göra. Något som jag fastnat för och det rejält, är att Scrapa och Stämpla kort....tycker att det är så himla kul och kan sitta i timmar....så ett och annat av mina "alster" kommer säkert att smyga sig in här.

Ja vad ska jag mer berätta??? Hmmmm.... Jag är för tillfället studerande, studerar till Diplomerad Resekonsult. Gjorde min sista tenta i fredags och har bara examensarbetet kvar....innan jag slutar den 16 maj (JIPPI!!!) Sen är det daxs att ge sig ut i arbetssökardjungeln igen....lite skrämmande tycker jag...vill ju så gärna ha ett jobb, men vet ju att det inte alltid är så lätt i dagens läge. Direkt efter skolan slut ska jag ut och resa (ÄLSKAR ATT RESA), ska till Kina i 3½ vecka och sen så har jag jobb över sommaren. Så jag har ju några månader på mig att söka, så jag hoppas att det ska gå bra.

Nej det var nog allt för i dag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0