Kallmålning

Gör ju inte bara kort utan har i flera år målat porslin och de sista 2-3 åren även testat på kallmålning. För någon månad sedan var vi nere på Porslinsblomman i Halmstad en lördag och då passade jag på att göra dessa små söta paddor/grodor att ha i mitt trädgårdsland:


image150

image151

För 2 år sedan gjorde jag dessa:

image152

Älskar denna typ utav målning, bara att borsta och blir man inte nöjd så är det bara att borsta över...inte som porslinsmålning där man måste vara så noga hela tiden...=) Men porslinsmålning är kul det med....har blivit en hel del tomtar med åren.

image153
En bild av vårt hus som är taget på annandag påsk.

I morgon är jag ledig, hoppas jag får gjort lite kort då....de sista helgerna och lediga dagar har gått åt till att förberedda för häckplantering som ska ske på lördag och att fixa i trädgården.....

KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow vilka grodor!!!! Du är grymt duktigJossan!!! cool bild så är i vä'rmen.....

2008-05-14 @ 10:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0